Rozmowy telefoniczne. Poziom podstawowy




W klasie ósmej, która jak już wielokrotnie wspominałam, jest klasą specyficzną, gdyż angielski jest ich drugim po niemieckim językiem obcym, mamy akurat temat technologii. Spuszczę zasłonę milczenia na fakt, że uczę z książek gimnazjalnych, beznadziejnych, przeznaczonych na 3h w tygodniu, a my mamy tylko dwie. Oczywiście sprawia to, że właściwie wszystko muszę rzeźbić sama od początku, lekcja z podręcznikiem jest raz na 3 tygodnie :( Fajnie niby, bo mogę poszaleć i robić co chcę, ale jest to bardzo czasochłonne, zwłaszcza w dobie onlajnów. 

Tak czy siak, przygotowałam kilka lekcji, dziś pierwsza z nich.
Chciałam, aby uczniowie poznali kilka podstawowych zwrotów i słów, które przydadzą im się w życiu codziennym. Plusem tych lekcji jest to, że nie muszę tłuc zadań egzaminacyjnych, mogę pokazać angielski w realnym użyciu, a nie jako jakiś abstrakcyjny przedmiot do zaliczenia na egzaminie.

Jest to lekcja wstępna, kolejne pociągniecie już jak tam uważacie, fajną prezentację widziałam u Dominiki KLIK na Funglish, ale dla moich uczniów to jeszcze nie ten poziom, przynajmniej nie na pierwsza lekcję.

PRZEBIEG LEKCJI:

1. WARM-UP: wybrałam piosenkę 



Puściłam sam początek i jako mp3, nie na YT, a na ekranie był widoczny tekst:

Hello, hello, baby

You called, I can't hear a thing

I have got no service

In the club, you see, see

Wha-wha-what did you say?

Oh, you're breaking up on me

Sorry, I cannot hear you

I'm kinda busy



Po odsłuchaniu uczniowie określali, które zwroty możemy użyć w rozmowie przez telefon i w jakich sytuacjach, a ja zaznaczałam je jak wyżej.

Następnie obejrzeliśmy prezentację, omawiałam zwroty, ćwiczyliśmy wymowę. Wszystkie moje lekcje prowadzę na żywo od jakiegoś czasu, więc nie zaprzątam sobie głowy nagrywaniem wymowy. 

prezentacja tu KLIK





Podczas gdy ja prezentuję i omawiam, uczniowie robią notatki, powtarzają etc.

Mamy tylko 30 minut lekcji, więc wiele więcej nie da się zrobić w takim czasie - w czasie pozostałych 15 minut lekcji uczniowie pracują samodzielnie - ja już się wyłączam. Na czas pracy własnej przygotowałam im w MS Forms zadanie - quiz na ocenę, na podstawie powyższej prezentacji i zwrotów z piosenki. Na razie nie podzielę się nią z Wami, gdyż do 3 czerwca ustawiłam ograniczenia i jest dostępna tylko dla moich uczniów. 




Na wyższe poziomy znalazłam bardzo fajne materiały na stronie englishclub.com KLIK. Scrollujcie na sam dół i zobaczycie kilka interesujących linków. 






Komentarze

Formularz kontaktowy

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *

RECOMMENDED FOR YOUR PLEASURE