Skończyłam podręcznik i co mam robić w czerwcu?




Uczę już kilkanaście lat i to jest dopiero druga taka sytuacja w mojej karierze 😶😶😶. Nauczanie zdalne wyeliminowało wszystkie akademie, wycieczki, konkursy, wyeliminowało też moje wyjazdy z Erasmusa 😭😭😭😭 i sprawiło, że jak nigdy, uda mi się zrealizować wszystkie lekcje z podręcznika. A jeszcze się czerwiec nie zaczął. 

Powstaje problem, co robić teraz na lekcjach. Akurat Bugsy mają mnóstwo materiałów dodatkowych, powtórki zbiorcze co 2 unity, które jak dotąd zawsze omijałam, lekcje w stylu CLIL etc, ale nie wszystko nadaję się na onlajny, a ja tylko czegoś takiego potrzebuję. W pierwszej klasie  nie pasują mi ani clile, ani cumulative reviews, ani extensions, nie wiem czemu szukam dziury w całym i zamiast korzystać z gotowego, sama coś układam.

No ale ułożyłam, więc się dzielę. Wymyśliłam, że będę robić na każdej lekcji (zostało jeszcze 6, z tego jedna to Dzień Dziecka) powtórkę z każdego unitu. Na razie zrobiłam unit 1 dla Bugs Team 1. Nie wiem, jak mnie fantazja poniesie przy kolejnych, ale w tej lekcji mam prezentację i parę linków. 

1. Zaczynam od wyświetlenia fotki - posteru z Twinkl, która przedstawia przedmioty szkolne okołopiórnikowe. Znalazłam ją w materiałach Twinkla do dekoracji klasy z okazji Back to School. Ale znajdziecie pełno podobnych materiałów po wpisaniu w google back to school poster, jeśli nie macie subskrypcji na Twinklu. Uczniowie próbują nazwać, to co widzą, mogą wpisywać na czacie, a można też ustnie. 

2. Wyświetlam prezentację. KLIK  Zawiera 12 słów z tego unitu. Trochę się w tym niepotrzebnie zbytnio babrałam z wyszukiwaniem obrazków, następnym razem już wiem, jak to udoskonalić. Uczniom polecamy wypisać w zeszycie czy gdzieś w pliku na kompie numery 1-12, jeden pod drugim. Pierwsza połowa prezentacji to fragmenty większych obrazków - uczniowie zgadują jakich i piszą, najlepiej po angielsku jak umieją. Druga połowa to obrazki w całości i podpisy. Można zachęcić uczniów do zabawy w nauczycieli czy korektorów, poprosić, aby wzięli inny kolor i poprawili ewentualne błędy i za każdy prawidłowy wyraz dali sobie po punkcie, a ten z literówką po pół. Utrwalamy wymowę. Uczniowie zliczają punkty, jeśli mają ochotę, mogą się pochwalić wynikiem. 

3. 2 ćwiczenia na British Council Kids w celu utrwalenia i rozbudowania słownictwa:

Ja na tym kończę lekcję, a uczniów zostawiam z 3 linkami do zabawy, z których najbardziej polecam quickdraw (pisałam o dwóch z nich więcej TU), ale daję im też TO i TO - są to narzędzia do rysowania (w nawiązaniu do jednego ze słów z unitu 1 --> draw) online. Szykuję o nich osobny wpis, więc nie będę się tu rozwodzić. 

Niebawem kolejne lekcje powtórkowe, stay tuned!





Komentarze

Formularz kontaktowy

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *

RECOMMENDED FOR YOUR PLEASURE