Bugs Team 2 - unit 3: dom

 



Trzeci unit to wdzięczny temat DOM: pomieszczenia, sprzęty i przyimki miejsca.

Oto, co wykorzystuję:


PIOSENKI:

Jest tego mnóstwo, a to moje ulubione (w niektórych jest więcej przyimków niż książkowe IN, ON, UNDER):

1) 


2) tę śpiewam też z piątoklasistami, jest tam sporo przyimków:


3) Where is it? w kilku wersjach



INNE:

1) plakat

Czy Wy też tak rzadko korzystacie obecnie z plakatów? Kiedyś, jak nie było rzutników, korzystałam z nich dużo częściej. Ale przy temacie domu wygrzebuję z zatęchłej szafki z zatęchłymi pomocami plakacik Macmillana. Można wtedy wprowadzić downstarirs / upstairs, outside / inside, nazwy pięter. I wszystko czytelnie przedstawione.


2) myszki

Myszki robią szał co roku. Wprowadzam je na 1 i 2 lekcji, i potem też, jeśli mi starczy czasu na koniec zajęć. 



Jak to działa? Gdy już poznaliśmy i trochę podrylowaliśmy nazwy pomieszczeń (ja zwykle dodaję więcej fleszy niż jest słówek w podręczniku, mam jeszcze garage i garden), przyklejam na fleszach Z TYŁU myszki narysowane na karteczkach post it. Przyczepiam flesze obrazkiem do klasy - myszki są niewidoczne (wystarczy też jedna myszka). Na pierwszej lekcji uczniowie zgadują, podając tylko nazwę pomieszczeń, ale od drugiej już całym pytaniem: Is there a mouse in the ....? - tak jak to jest w piosence o butach Colina. Odkrywam kartę, której nazwę podaje uczeń, lub może to też robić inny uczeń, no i w ten sposób tropimy myszkę.

Wspomnianą piosenkę o butach Colina wyświetlam posługując się różnymi nagraniami z YT, od czasów pandemii znajdziecie tam mnóstwo fajnie (lub mniej) zrobionych teledysków. 

3) filmik długi, ale dzieci oglądają jak zaczarowane, są tam piosenki, rapy, historyjki, dialogi, a wszystko wokół IN ON UNDER:



4) jako warm-up lubiane przeze mnie i dzieci wyrazy do unscramble:





lub nazwy pomieszczeń zapisane bez samogłosek (np. tlt --> toilet), uczniowie muszą odszyfrować wyrazy. Podobne pomysły na zabawy utrwalające zapisy słów podawałam w poprzednim wpisie z tej serii: KLIK

5) rysowanie: korzystam z tego świetnego ćwiczenia na wordwallu (autor: Karina Frejlich):

klik

6) odgłosy w domu:


Wykorzystuję ten film przy lekcji 5 i póżniej, przy wprowadzaniu przedmiotów w domu, jako utrwalenie i poszerzenie słownictwa.

7) baamboozle z nazwami pomieszczeń KLIK



8) prezentacja Where is it? 


klik



Komentarze

Popularne posty