LEKCJA ZDALNA - The Great Plague Quest*

Dzień dobry wszystkim, mam nadzieję, że jesteście w dobrym zdrowiu. Pamiętajcie, za rok będziemy się śmiać z tego wirusa. Z tym, że nie wszyscy.

Po tym wstępie z czarnym humorem przechodzę od razu do sedna. Jeśli nie śledzicie mojego fp, polecam jak najszybciej go zalajkować, gdyż od początku pandemii staram się wspierać Was różnymi użytecznymi linkami, narzędziami i pomysłami na lekcje online - niekoniecznie w czasie rzeczywistym. Wrzucam wszystko na mój fanpage, a raz na jakiś czas będę to zbierać i robić zestawienia tutaj na blogu. 

Dla moje klasy 8 przygotowałam lekcję, której główny cel jest pozajęzykowy - chcę, aby nauczyli się rozpoznawać w necie wartościowe źródła wiedzy. To klasa, która angielskiego zaczęła się uczyć dopiero w klasie 7, więc ich poziom jest bardzo początkujący, stąd też część materiałów i zadań jest po polsku. 

Przed lekcją, o której dziś mowa, w poprzedniej zdalnej, poprosiłam uczniów o zastanowienie się, po czym poznać rzetelną stronę internetową. Niektórzy przysłali mi swoje przemyślenia. 

A oto lekcja, którą opracowałam. Krąży wokół epidemii, więc temat bardzo na czasie. Z tym że to choroba sprzed setek lat, ale do dziś rozpala wyobraźnię i ciekawość (przynajmniej moją). Myślę, że ciekawy temat na obecny okres. 

Topic: The Great Plague Quest

Aims:
- uczeń klasyfikuje stronę internetową jako rzetelne i wiarygodne dla swoich potrzeb źródło wiedzy
- uczeń wie, co wydarzyło się w Londynie w 1665 roku

"Pandemia Covid-19 to nie pierwsza pandemia w dziejach Ziemi, a w porównaniu z wcześniejszymi chorobami jest dużo łagodniejsza. W Londynie w 1665 wybuchła epidemia dżumy (dymienicy) zwana The Great Plague." - to takie ogólne info dla uczniów. Nie podaję więcej szczegółów, bo dowiedzą się ich za chwilę z tych źródeł wiedzy:
oraz 2. prezentację z Twinkla. Nie mogę zamieścić linka, gdyż są to zasoby płatne, ale pamiętajcie, że bodajże do 15.04 Twinkl udostępnia wszystkie swoje zasoby za free. Jeśli nie macie dostępu do prezentacji, filmik jak najbardziej wystarczy. 

Quest: przeszukaj anglojęzyczny internet  - znajdź strony,  na których można zaczerpnąć wiedzy o Great Plague. Oceń te strony pod kątem ich wiarygodności wg kryteriów z tego przewodnika:  




Przewodnik opracowałam sama na podstawie tych  dwóch stron: KLIK 1 i KLIK 2. 
Możecie jak najbardziej pobierać obrazek i go szerować. Jeśli się nie da, dajcie znać.

A. Znajdź 3-5 anglojęzycznych stron, które są wiarygodnym źródłem wiedzy. Możesz też podać linki do tych, które nie wzbudzają zaufania, jeśli takie znajdziesz. Wyślij mi linki do stron na mail lub przez fb lub przez librusa. 
B.  To zadanie zrobiłam dla ochotników, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby było obowiązkowym elementem lekcji:
Odszukaj w sieci odpowiedzi na te pytania:
- znajdź objawy dymienicy (dżumy) 
- jak choroba była przenoszona wg ówczesnych mieszkańców Londynu?
- jak faktycznie była przenoszona?
- jak oznakowywano zainfekowane domostwo?
- w jaki sposób ludzie próbowali chronić się przed chorobą?
- kim był Samuel Pepys i jaką odegrał rolę w epidemii?

Z zaawansowanymi grupami możecie oczywiście poprosić o odpowiedzi po angielsku, same pytania mogą być po angielsku. Możecie poprosić o odszukanie odpowiedzi na część lub na wszystkie pytania. 

To tyle. Mam nadzieję, że się Wam to podoba. Stay tuned, bo będę wrzucać kolejne moje pomysły. 



STAY HEALTHY AND KEEP TEACHING!


* z dedykacją dla Gosi S :*

Komentarze

  1. Bardzo mi się ten pomysł podoba! Na pewno wykorzystam. Dziękuję 💗💗 nareszcie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty